torsdag 9 februari 2012

Alex rider brev!(del 3)

Kära Alex!
Jag har spionerat på dig väldigt länge. Du kanske inte känner mig men jag var  M16:s bästa spion genom tiderna. Jag fick sluta för att de ville slänga mig i fängelse på grund av att jag hade förfalskat mitt namn. Jag hade skrivit att den förra jag som hette Adam Stekovic hade dött. egentligen så jobbar jag för CIS som ligger i USA. Där kommer aldrig M16 att kunna fånga mig. I min grupp så är vi tre personer. Vi är två killar och en tjej. Den andra killen är en riktig tönt fast han har typ ett chip i huvudet som är lite som en dator. Jag tog Spionlivet före än familjelivet. Jag hade en fru och en dotter. Jag vet vad du tänker på men det är försent för mig att återvända till min familj. Men det är inte försent för dig. Det jag har sett är att du inte heller kan välja mellan jobbet och flickvännen. Jag säger att om du vill bli en bra spion så måste du släppa flickväns livet och fokusera på spionlivet. Din flickvän kommer alltid till att vara i stor fara. Oavsett om du vill eller ej. Men om vill ha en familj så måste du släppa spionlivet och vara med din familj. det är ditt val. Om du släpper spionlivet så är inte din flickvän och kanske om du får, dina barn i fara.          
Och jag har sett att du har spionerat lite på Yassen. Det du behöver är en sniper som du ska kunna skjuta honom från långt håll så att ingen märker att det var du som mördade honom. Men efter det så måste du gå därifrån så snabbt som möjligt. Nu har jag hjälpt dig lite så jag ska sluta och hjälpa dig!
MVH: Kurt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar