onsdag 21 november 2012

Robotdagbok v. 47

Idag la jag till en trycksensor på Gudfadern. Jag programmerade honom så att han skulle nudda(trycka till) min dator och sen åka till baka och rotera två varv. Eftersom jag klarade det väldigt snabbt så gjorde jag det lite svårare. Jag la två datorer framför varandra och Gudfadern var i mitten. Jag programmerade min robot så att den åkte fram, tryckte till en dator åkte bak(tillbaka) snurrade ett halvt varv åkte fram och tryckte på nästa dator och sen åkte den tillbaka. Det var lite svårare fast jag klarade det.




Så här programmerade jag Gudfadern för veckans utmaning:


Det var den första där jag skulle udda(trycka till) min dator och sen åka till baka och rotera två varv.
Nu till den lite svårare utmaningen!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar