måndag 9 september 2013

blåögd! Bokreflektion

Min bok handlar om huvudkaraktären Sara som är kär i Johan. Det började med att Sara ser Johan för första gången på ungdomsgården. Johan forsar in genom en dörren tillsammans med två andra: Henrik och Alex från Stålhamra. Hans ögon stannade till vid hennes men bara bråkdelar av en sekund. Sara fastnade för hans utseende. Hon tyckte att ögonen hade blåheten som är en blandning av oskuld och sommarhimmel. Hon blev galen i den.

till slut blev hennes kärlek besvarad. En dag när hon gick ensam till busshållsplatsen och väntade på att bussen skulle komma kom Johan förbi med hans moped och frågade om Sara ville ha skjuts. Hon satte sig bakom mopeden och åkte hem. När de väl var framme frågade hon Johan om han ville följa med in. De gick tillsammans in i huset upp till hennes rum. Där uppe frågade Johan Sara om hon. Han kramade om henne och plötsligt låg de på sängen och hade sex. Efter sexet när han var tvungen att sticka frågade han om hennes nummer och hon gav den.

”Kan jag ringa dej”
När jag läser detta vet jag att hennes kärlek blev besvarad. Att båda två är intresserade. Detta betyder att han vill se henne oftare och att han vill gå ut med henne. Det är inte bara Sara som är kär, Johan också.

Jag tror att Johan och Sara kommer bli tillsammans men att en konflikt kommer hamna mellan dom. Eftersom Johan är halvkriminell kommer han troligen misshandla någon eller stjäla något. Jag tror att han kommer säga till henne vad som har hänt och då måste hon välja mellan att gå till polisen eller stanna med Johan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar