måndag 23 januari 2012

svenska ordmeningar del 1

  1. När jag skulle prata med rektorn så fick jag inte en syl i vädret av lärarna.
  2. Efter mobbningen i skolan så fick jag sopa allt under mattan.
  3. Min pappa har verkligen en kort stubin. Han blir arg om jag tuggar för högt.
  4. Min farfars kompis hade en skruv lös under ett tag när han låg på sjukhuset.
  5. När jag skulle få jobbet på McDonalds så fick jag den kalla handen av deras chef. Fast egentligen ville jag inte ens få jobbet.
  6. Under MA-provet fick jag ta det piano. Fick MVG (A-B) trots allt.
  7. När jag var hos psykologen så bad han mig att öppna mitt hjärta (berätta om mina känslor. Vad ska det betyda!
  8. Min mamma har verkligen ett lik i garderoben. Hon berättar ju ingenting för mig.
  9. Fotbolls spelaren har visst fått en jobbig chef på halsen. Nämen ! Han har fått två chefer, det är tvillingar. 
  10. Rektorn tycker att min lärare har huvudet på skaft. Men det tycker inte jag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar